4 Mart 2019 Pazartesi

3 Gün Boyunca Madrid , İspanya Gezisi / 1. Gün

Merhaba yazı serime hız kesmeden devam edeyim diyorum.

Ocak ayında Erasmus+ projesi sayesinde İspanya'ya gitme şansı yakaladım. Proje Alicante'de yer alıyordu ama ben öncesinde İspanya'yı keşfetmek adına başka şehirleri gezmeye karar verdim.

İlk öncelikle 3 günümü İspanya'nın başkenti, Almodovar'ın yıkılmaz kalesi Madrid'te geçirdim.

Uçuş rotası olarak Antalya-İstanbul-Madrid rotasını izledim.

Antalya-İstanbul : 1 Saat
İstanbul-Madrid:   4 Saat

Havalimanı olarak Madrid Barajas Uluslararası Havalimanı'na iniş yaptık. Havalimanı şehrin dışında yer alıyor tabii ki de Avrupa'daki pek çok havalimanı gibi. Şehir merkezine en kısa nasıl gideceğimi sormak için danışmaya gittim ve sarı renkli express otobüslerin 5€'ya Plaza de Cibeles'e  (merkezde yer alıyor) götüreceğini söyledi yetkili kişi. Plaza de Cibelles kalacağım yere yani Plaza Mayor'a oldukça yakın olduğu için otobüsle gitmeyi tercih ettim. Tabii alternatif olarak metroyu kullanabilirsiniz ama onun için 2,5 € kart parası ve yaklaşık 4 € 'luk yol masrafını gözden çıkarmanız gerekiyor. Metrolar arasında aktarma yaparken de yorulmanız da cabası.

Plaza de Cibeles'e ulaştıktan sonra yolumu Plaza  Mayor'a yönelttim. Hostelime yerleştikten sonra şehri keşfetmeye başlamamın zamanı geldi elbette. Bu arada kaldığım hostel The Hat Hostel idi ve aşırı memnun kaldım. Şehri tek başıma keşfetmek istemediğim için İnterrail Türkiye grubunda anlaştığım bir arkadaşımla buluştuk ve şehri keşfetmeye başladık.

Hostelim çok yakın olduğu için ilk öncelikle Plaza Mayor'un koskocaman meydanında bulduk kendimizi. Ama bu meydan her zaman görebileceğiniz meydanlardan oldukça farklı bir meydandı.  Nedeni ise çevresinin dört bir yanının binalarla kaplı olması ve meydan girişine görkemli kapılardan giriş yapıyorsunuz.

Plaza Mayor'un ardından en en çok merak ettiğim mekana geçmeye karar verdim. Yani San Miguel Pazarı yani Mercado de San Miguel. Bu pazarda İspanya'nın neredeyse tüm geleneksel lezzetlerini bulabilirsiniz ve fiyatlar 2-5 € arasında değişiyor. Ben tercih olarak Sangria,Churros ve Jambonlu lavaştan yana kullandım.

Ä°lgili resim

Mercado de San Miguel'in ardından rotamı Puerta de Sol yani ünlü Sol Meydanı'na çevirdim.  Yol üzerinde pek çok et ürünü  mağazası ve pastaneyle karşılaşabilirsiniz. Eğer boğazınıza düşkünseniz sizin için mükemmel bir deneyim olacaktır eminim. Puerto de Sol'e geldiğimde ilk dikkatimi çeken sokak sanatçıları ve evsizler oldu. Türkiye'de görebileceğenizden çok farklı gösteriler sunuluyor.

2. gün yazısıyla görüşmek dileğiyle. :)